zaterdag 3 april 2010

Juffrouw Mier

Martha Mier heet de componiste van de reeks Jazz, Rags & Blues waarvan ik van de week deel 1 en 2 besteld heb bij Broekmans & Van Poppel. Het is erg fijn om weer een nieuw pianoboek te hebben. Raggs zijn extra fijn, je kunt ze niet mechanisch spelen, je móet wel meebewegen met het ritme.

Een van de lievelingsnummers van vandaag is 'Just Struttin' Along'. Geen idee wat strutten is, deze hobby van mevrouw Mier, maar ik ben blij dat we er samen zo'n plezier aan beleven. Het niveau is wel een beetje terug naar af, maar veel meer kan ik ook niet aan. Het pianospelen is er de laatste maanden wat bij ingeschoten. Maar zo durf ik wel weer.

De naam en de foto van de componiste voegen veel aan de belevenis toe. Toch?

Nu nog een kastje voor de pianoboeken. Want die liggen nog allemaal naast de piano op de grond. RoRo7 vertelt dat ze laatst het ideale kastje voor bladmuziek gevonden heeft bij Ikea, met glazen deurtje(s), maar ze is de naam vergeten. Ikea heb ik de laatste maanden wel tig keer doorkruist, maar het ideale pianoboekenkastje heb ik nog niet gevonden.

Geen opmerkingen: