zaterdag 17 april 2010

Naar het tuincentrum

De zon schittert, het stuift hier van de witte bloemblaadjes, het is de hoogste tijd voor het tuincentrum. Behalve de grote Intratuin in de Watergraafsmeer, vlak bij het Amstelstation, heb ik in Oost nog geen goede plantjeswinkel ontdekt. Ik verheug me eigenlijk wel op tuincentrum Bert Pols in Schellingwoude, dat ik me nog herinner van lang, lang geleden toen ik in Noord woonde.

Verwachtingsvol rijd ik dus de Schellingwouderbrug over, tussen de vrolijke fietsers die een rondje IJsselmeer gaan doen (of een ritje Durgerdam), de brug gaat nog open ook voor de eerste zeilers die naar buiten gaan, blijkt dat tuincentrum (Bert Pols) opgeheven. Er zit nu een hippe fietsenzaak in. Beetje gedesillusioneerd ga ik dan maar naar de Praxis om de hoek, die ook petunia's en rododendrons heeft. Twee uur werken later is het balkon schoon en fleurig. Ik zal nog minstens twee keer naar het tuincentrum moeten om dit immense balkon vol te krijgen, maar stap één naar het paradijs is gezet.

Geen opmerkingen: