zaterdag 3 april 2010

Wéér een lamp

Weer een lamp gescoord. Ditmaal bij de firma Licht & Wonen aan de Linnaeusstraat, waar ik anderhalve week geleden de geweldige kroonluchter spotte. Die is nog steeds te koop. maar zover ben ik nog niet, dus die wordt het niet. Bovendien hangen inmiddels de oude lampen weer boven de eettafel en dat ook nog eens tot volle tevredenheid. De verkoper biedt me inmiddels 15% korting voor de kroonluchter. Ik zie wel, zeg ik vaag. Ik ben ook gecharmeerd van een Tiffany vuurtorenlampje. Die zou in de keuken of in het kapelletje voor het raam kunnen, met uitzicht op het Lozingskanaal.

Maar eerst maar eens deze. Hij is van metaal en de witte rondjes zijn van parelmoer. Hij hangt hoog in de gang en werpt onverwachte schaduwen tegen het plafond. Het wordt hier steeds mooier, feeërieker en mysterieuzer in mijn huis. Hij zou ook dienst kunnen doen als discolamp, zie ik nu.

Leen komt kijken en vindt het zo mooi licht en ruim hier dat ze voorspelt dat ik hier nooit meer weg ga.

Geen opmerkingen: