maandag 15 februari 2010

Dancing in the night

Zondagavond. Er hangen weer wat nieuwe planken, haken en lampen, zodat er weer meer troep van de vloer kan en er weer meer ruimte komt. Langzaam begint in het hoofd te werken wat er allemaal kan in dit huis. Een lange kloostertafel, zegt Bobby, met banken. Dan kunnen we elke week een feestje houden hier.

Dat is een goed idee, zeg ik, en ik zoek de afdeling soul op de iPod. Stevie Wonder. Daar heb ik achttien nummers van. Is'nt She Lovely, Isn't She Wonderful... Voor we het weten hebben we na afloop van het Olympisch Schaatsen Kijken ineens een disco-avondje. Het laminaat danst wonderwel. Ja, en dan doen we een discolamp in de keuken! En dan maak ik een playlist op de iPod met dansnummers uit de seventies. Daar word ik nu bijzonder blij en dankbaar en vrolijk van. Stelletje jonge vijftigers, dancing in the night in Zeeburg.

Geen opmerkingen: