woensdag 17 februari 2010

Capelle

Vinnie en ik gaan wandelen. Hier sta ik in de middagpauze in een winkelcentrum op loopafstand van ons bedrijventerrein aan de A20. Er is daar een grachtje. 'Rustiek Capelle', zegt Vinnie bij inspectie van de omgeving. Er is een Blokker, een Read Shop, een MS Mode, een Lidl, en een Gall & Gall. Achteraf blijkt het niet Capelle maar de Rotterdamse wijk Zevenkamp te zijn.

Fileleed. Will sms't om 08.55 uur de text '12 km!' 'Ik zat erin', sms ik terug. 'Waar ben je?' 'Abcoude'. Het voordeel van forenzen per auto is dat je het nieuws van links tot rechts hoort en helemaal bij met als het gaat over bijvoorbeeld kabinetscrises.

Alsof de duvel ermee speelt is Radio 1 vanochtend in Capelle aan den IJssel. Een groene stad onder de rook van Rotterdam, noemen ze het. Ik neem aan dat de reden waarom ze dáár neerstrijken is omdat Balkenende er woont - ik dacht op de een of andere manier dat hij in Zeeland woonde. Er is een plaatselijke politieke partij genaamd Leefbaar Capelle.

Geen opmerkingen: