woensdag 10 februari 2010

'Sprankelende luisterpop'

In Trouw een interview met de Britse-Zimbabwaande zangeres Netsayi die komende week op diverse podia in Nederland optreedt. Klinkt goed. Ze werd geboren in Londen, maar nadat Rhodesië onafhankelijk werd, verkasten haar ouders naar Zimbabwe. Toen ze volwassen was keerde ze terug naar Groot-Brittannië, in eerste instantie om filmkunde te studeren, maar het werd uiteindelijk de muziek. Netsayi smeedt traditionele Zimbabwaanse muziek, folk en country aaneen tot 'sprankelende luisterpop', aldus Trouw. 'Mijn eerste cd was tamelijk jazzy. Op dit tweede album weet ik beter wat ik wil. Ik hoop op mijn volgende cd de sound precies goed te krijgen.'

Ik koop wat nummers bij iTunes. Onverwacht avondje Netsayi.



Op MySpace staan haar geplande optredens

Geen opmerkingen: