zondag 21 februari 2010

Thema roze

Pas de dérde mandala die ik dit weekend inkleur wordt weer mooi en sereen. Al zeg ik het zelf. De eerste is nogal luid, schreeuwerig en chaotisch. Sluit wel aan bij de belevenissen van de afgelopen week, zegt Bobby mild. Deze lila-roze sluit aan bij een van de lampen die ik gekocht heb bij de oosterse lampenwinkel. Die lamp (een plafonniere) ga ik denk ik in het halletje bij de voordeur hangen, het halletje licht-oudroze schilderen en deze mandala daar hangen. Iedereen die binnenkomt zal overvallen worden door een grote sereniteit.

Vroeger in Bos & Lommer had ik een klein (logeer)kamertje op zolder dat ik met roze bloemetjesbehang had behangen. Dat kamertje heette Het Hemeltje, daar ging ik zitten als ik weg van de wereld wilde zijn. Ik typte er ook mijn recensies en literaire essays. Thema roze in een mensenleven.

Geen opmerkingen: