maandag 8 februari 2010

Dat ik nu hier woon

Zelf heb ik helemaal geen neiging om de verhuizing op de gevoelige plaat vast te leggen, want die chaos wil ik zo gauw mogelijk vergeten, maar anderen doen dat wel voor mij. Zus1 en Zwager1, die geholpen hebben met het verven, het plakken der plinten en het zemen der ramen, zijn erg nieuwsgierig en komen poolshoogte nemen. Ze nemen Mutti mee. Goh, zegt Mutti, dat je nu hier woont! Ja, dat ik nu hier woon.

Zus1 fotografeert mij en mijn stulpje van alle hoeken en gaten. Er is al van alles te zien. Vooral dat het hier net zo gezellig wordt als ik mijn oude huis. In de kast op de voorgrond staan nu de lp's en de kunstboeken. De bloemen midden op de foto komen uit Capelle: mooie oranje papegaaientulpen en witte ranonkeltjes. Zelf had ik uit pure zuinigheid net goedkope Bonus-tulpen bij AH gekocht. Rechts op de foto. Die steken ineens enorm minnetjes af.

Vandaag is de dag van de notaris. Zij heet Daisy.

Geen opmerkingen: