maandag 8 februari 2010

Dozen

Dozen verwerken. Vandaag zijn er drie kasten gebrouwen en geplaatst, zodat ik veel dozen kan uitpakken. Het zegt je allemaal niets als je niet verhuist, maar ik herinner me nog goed van bevriende verhuizingen dat als je bij mensen hun nieuwe woning ging kijken, dat ze zich dan gingen uitputten in verontschuldigingen aangaande de dozen. Hoeveel dozen heb je al gedaan? Geen idee, oneindig veel, maar er zijn er ook nog steeds veel...

Veel probeer ik weg te gooien. Rommel de deur uit doen is het aller-aller-allerbelangrijkst. Hier zijn allemaal ondergrondse vuilcontainers. Als je daar iets in smijt is het definitief weg. Morgenvroeg komt het grof vuil. Weg is weg. Toch gooi ik niet alles weg. In de woonkamer zijn nu nauwelijks boeken, alleen wat kunstboeken en lp's. Shirley Bassy, Diana Ross, Ella Fidgegerald, Erika Pluhar, West Side Story, Pointer Sisters... 'Het is wel camp', sms't Vinnie, 'maar heb je wel een platenspeler?' Nee, ik heb geen platenspeler, maar ik houd de lps toch. Allemaal jeugdsentiment.

Wat raar is hier is dat er geen winkels open zijn op zondag. Ik had tot nu toe niet echt door hoezeer ik verwend was in de Jordaan, met AH open elke dag van 07.30 tot 22.00 uur. Ik denk dat dat in de hele stad speelt, maar mooi niet. Vandaag fiets ik naar het KNSM-eiland voor boodschappen, maar ook daar is AH op zondag niet open. Het wordt echt een nieuw leven hier, met weer ouderwets zaterdagse boodschappen.

Geen opmerkingen: