dinsdag 16 februari 2010

Relocatie

Als ik om 08.15 een kwartier te laat bij het werk arriveer - o die sneeuw weer, grr! - staat de firma De Haan Removals al frontaal op de stoep geparkeerd. Verhuizen al niet mijn sterkste ding, maar ik ben nu wel extra allergisch voor verhuizers, merk ik. Removals klinkt ook nog eens veel erger dan verhuizen. Het ís ook erger. Ze doen aan 'relocatie'.

Mocht ik me twee weken geleden overleveren aan de Amsterdamse firma Wiggelaar, ditmaal is het een verhuisbedrijf uit Alblasserdam - alwéér Alblasserdam! - dat ook internationaal werk levert.

De Alblasser mannen sjouwen kratten naar boven en vullen die. Grote blauwe plastic kratten. De mannen willen nummers op de kasten en de tafels en stapelen dan ijverig al het genummerde wat zij tegenkomen in hun De Haan relocatie-kratten.

Geen opmerkingen: