dinsdag 16 februari 2010

Als je haar maar goed zit...

Ga je haar eens verven, zegt Hani501 om me op te beuren. Ik geef toe: ik zie er niet uit. Het haar is op alle mogelijke wijzen uitgezakt en uitgegroeid. Ik herinner me nu ook: het was daags vóór het Gala, begin november, dat ik naar de kapper was. Mijn grachtengordelkapper à 40 euro per keer.

Ga ik nu de Javastraat in. Ik kan wel denken: het zijn allemaal Turken, maar wij zijn toch de PVV niet. Dus stap ik onbevreesd een Turkse kapsalon in, naast de Turkse super, alwaar een moederkloek verkeert met dochters en allerhande damesklanten.

Ze stelt vast dat mijn grachtengordelkapper een poging heeft gewaagd mij een asymetrisch kapsel aan te meten en ze wil dat nu wel versterken. Heerlijke kapster. Ze praat net als de Turkse restauranthoudster aan de Elandsgracht. Ze is aandachtig en is rond en lijfelijk. Ze heeft ook van die moderne dochters. Het kapsel zit mooi, vindt ze, maar u moet het wel verven nu, waarschuwt ze. De uitgroei in de nek is geen gezicht, begrijp ik. Deze knipbeurt kost 14 euro.

Geen opmerkingen: