vrijdag 5 februari 2010

'Nou dag!'

Sentimentele dag. Het slapen in het nieuwe huis gaat goed. Vespa is ook helemaal thuis en naarmate er meer lege dozen in het schuurtje geraken wordt de sfeer steeds meer de oude. Maandag is de oplevering van het oude huis. Het lijkt me goed om het nog een keer helemaal te stofzuigen en te soppen, om het toch een beetje proper over te dragen, al zullen de nieuwe bewoners alles onmiddellijk gaan slopen.

Al soppende herinner ik me alles van het maken van het huis als de dag van gisteren. Het kurk op de vloer, de juiste kleur muurverf (heel lichtblauw, geïnspireerd op een Marokkaans woonboek). De grijs met lichtblauwe mozaïek-tegeltjes van Intercodam aan de Amstel. Nu is alles tien jaar oud en wordt het gesloopt door nieuwe mensen met nieuwe dromen. Op de rand van de douche zit ik wat na te wenen. Toen jaar heb je daar in die douche op je blote voetjes in je blote billetjes rondgelopen. Zal ik nog even bij Ex binnenlopen, maar lief aankijken en zeggen: 'Nou dag!' Ik doe het niet.

Geen opmerkingen: