donderdag 24 maart 2011

High Tech Campus

Vandaag ben ik voor een Studiedag naar de High Tech Campus te Eindhoven. Het forensen ben ik inmiddels helemaal verleerd dus aan het eind van de dag ben ik van de ontmoetingen al gevloerd. En dan moet je nog bijna twee uur terug in de auto!

Sinds het geheugenkaartje kwijtraakte uit mijn voormalige TomTom heb ik - woedend over zo'n slecht ontwerp voor zoveel geld - nooit een nieuwe TomTom gekocht. Vandaag was het toch misschien wel fijn geweest, een TomTom, zo vaak als ik fout gereden ben. 

Op de routebeschrijvingen staat dat je op de A2 Afrit 32a moet hebben. Dat moet toch niet al te moeilijk zijn. Maar dan blijk je bij Eindhoven-Noord al de N2 te moeten nemen, dat is de nieuwe 'buitenring' waar de op- en afritten van aftakken. De A2, dat is sinds de renovatie en verbreding ervan tegenwoordig de doorgaande route naar Maastricht, helemaal zonder op- en afritten. Pas ver ònder Eindhoven kun je weerom. 

Die High Tech Campus is ook helemaal door techneuten bedacht. Die gaan er van uit dat je de weg kènt als je daar aankomt. Of dat je een TomTom hebt. Aan routebordjes doen ze nauwelijks. Als je de aanwijzing P-0 (dat is Parkeerplaats 0) gemist hebt kun je niet meer stoppen of keren, maar moet je de hele High Tech Campus rond. De P-0 parkeerplaats heeft vele verdiepingen en pas op de vijfde verdieping is een plaatsje. In de parkeerplaats hangen geen plattegronden. 

Bij de lift van de garage loop goddank ik M. Koekkoek tegen het lijf, die hier woont en gestudeerd blijkt te hebben. Zij beschouwt deze artificiële omgeving als haar natuurlijke habitat. Zij is er apetrots op. Hoe is het mogelijk. Het is dat ze mij bij het Boekenbal ver na Middernacht om de hals viel en dat ik hier ik hier nog veel meer Vrienden van Het Nieuwe Lezen tegenkom.

Ook bij het uitrijden gaat het helemaal mis. Nergens staat aangegeven hoe je terug moet naar de A2 richting het noorden Ik probeer de route die ik nam toen ik aankwam, maar dat blijkt fout. Uiteindelijk word ik dwars door de binnenstad van Eindhoven geleid. De berichtgeving over het event moet maar even tot morgen wachten.

Geen opmerkingen: