woensdag 23 maart 2011

Ze is weer aangekomen!

Met de glucosewaarde is het helemaal goed, stelt de dierenarts vast. Die is 8. Dat is goed. Daarvoor hoef ik niet meer terug te komen. Maar Vespa is niet afgevallen, moeten we constateren, ze is áángekomen. We zitten nu weer op 5510 gram! Hoe kán dat nou! zeg ik. Ik hou me zo precies aan het dieet! 25 gram 's morgens, half blikje 's avonds.

'Vespa was toch uit logeren?' vraagt de dierenarts. 'Waar was ze uit logeren?' 'Bij mijn Nichtje', zeg ik. 'Maar die heeft zich absoluut aan de toegestane grammen gehouden'. 'Hoe weet u dat zo zeker?' vraagt de dierenarts. 'Dat zegt ze', zeg ik, 'en ik geloof haar.' 'Dat logeren is vaak een probleem', zegt de dierenarts. 'Mensen vinden het toch heel moeilijk om zich aan die grammen te houden. Een béétje extra, zeggen ze dan, maar dat béétje kan net iets te veel zijn... Ik zeg niet dat uw Nichtje de grammen overtreden heeft, maar Vespa wàs de vorige keer 5380 gram... 

Misschien zijn er duizend andere redenen waarom Vespa aangekomen is. Maar nu heeft ze toch twijfel gezaaid!

Geen opmerkingen: