vrijdag 11 maart 2011

Lekker Loi

Dat is toch ook wel sterk, dat ik twee weken geleden ontzettend op zoek ging naar Lianne Abeln en dat er deze week een verzamelbox van haar verschenen is. Die ik bij thuiskomst van de wadden in de brievenbus vind. Zus 4, met wie ik in Groningen studeerde en liedjes maakte, die met een Groninger een Duits bedrijf, een Duits huis en drie Duitse zonen heeft, heeft nog nooit van Lianne gehoord. Ik beloof haar een paar voorbeelden. Per mail, heel ouderwets. Dat hoeft niet, zegt ze, zoon Kwek vindt 't wel op internet. Nee, zeg ik, want Lianne beweegt nog niet in the cloud.

Mijn lievelingsliedjes zijn 'Jannes'  (naar 'Jesse come home' van Janis Ian), 'Lekker Loi' naar 'Lazy River' van Hoagy Carmichael ), en 'Sjorsie' (naar 'Georgia on my mind' van Hoagy Carmichael).

Zeer recent filmpje op RTV Noord

Geen opmerkingen: