donderdag 2 februari 2012

'Achter en voor heb ik spanning'

En hoe ging het toen verder bij de Garage, Lucie Therodora?

Nou die bel ik om kwart over drie, of-ie al naar mijn achterruitverwarming heeft gekeken. Hij is net begonnen, zegt hij, dus hij weet het nog niet. Ik spring toch maar op mijn fiets, trap tegen de snijdende oostenwind in naar de Garage. Omdat hij al om nul-zeven uur opengaat - gaat-ie ook om zestien uur alweer dicht.

Zoals ik eigenlijk al verwacht heeft hij de oorzaak van het probleem met de achterruitverwarming niet gevonden. Achter en voor heeft hij spanning, vertelt hij, maar het probleem zit dus ergens daartussen. Tussen het dak en de dakbekleding loopt een draad en daar zal dan wel ergens een breukje in zitten. Maar het kan Heel Veel Werk zijn om die draadje en dat breukje te vinden. Daarvoor moet de hemel moet open. Hij noemt de bekleding van het dak de hemel. Hoeveel werk het zal zijn kan hij niet inschatten.

Kan er dan niet een nieuw draadje tussen 'voor' en 'achter', vraag ik slim. Ja dat kan. En werkt u dat dan wel weg, vraag ik, want een draadje langs mijn hemel is ook zo Malle Pietje. ja dat kan. Wanneer kan het gedaan worden? Maandag. Néé, daar is het véél te druk voor. Dinsdag? Néé! Ik heb u er vandaag ook tussengepropt, zegt hij. Woensdag is de eerste mogelijkheid.

Heeft u veel last van beslagen ruiten, vraagt hij begripvol. Ja nogal, zeg ik mededeelzaam, al is het afgenomen sinds ik mijn haar föhn. En het andere probleem is de vorst. Ook al krab ik de ruiten schoon, er komt toch gauw weer een dun laagje ijs op. Ik moet in elk geval binnen de ruiten met puur afwasmiddel afnemen, raadt hij aan, dan beslaan ze niet zo gauw. Vooruit dan maar.

Geen opmerkingen: