vrijdag 3 februari 2012

Kamertje

In het klooster is dat allemaal niet, al die opwinding over weer en verkeer, die op Nu.nl lees. Ik krijg kopjes thee, installeer me in mijn kamertje, woon twee gebedsdiensten bij en een broodmaaltijd in de refter, de eetzaal. We eten hier als gasten (7) met de zusters. In stilte. In je kamer mag je ook niet praten, maar daar houd ik me niet aan. Ik herhaal en herhaal het verhaal over 'de dood in de ogen',

Morgen hoop ik beter om me heen te kijken, ik geloof dat er hier circa 20 zusters wonen. En niet allemaal oud.

Morgen mag ik ook in de bibliotheek, daar verheug ik me nu al op. Zo'n eindeloze ouderwetse bibliotheek met boeken over religie, kunst, literatuur, filosofie, en dan 's middags langs de Maas lopen. Prachtig is het hier. Een weekend is veel te kort om dit alles te genieten. Ik snap wel dat ik mijn telefoon uit moet doen. Op Nu.nl lees ik ook dat Facebook en Twitter verslavender zijn dan alcohol. Dat heb ik niet, ik heb dat meer met bloggen en Wordfeud.

Geen opmerkingen: