vrijdag 10 februari 2012

Nieuwe Diep

Héérlijk, dat schaatsen. Het is tegen de avond dat ik op het ijs sta. Het Nieuwe Diep is groot en leeg, want de meeste schaatsers zijn al naar huis. Buurman zie ik ook, maar die gaat ook net weg. 'Misschien kom ik terug', belooft hij, want hij vindt 't geloof ik onverwacht gezellig, een schaatsende buurvrouw. Koek & Zopie is er niet.

Er ligt sneeuw op het meer, maar liefhebbers hebben er kronkelende banen in geschoven. Er schaatsen alleen nog enige loners. Al dan niet met sneeuwschuif. Ik heb fijne gesprekjes met ze over sneeuwschuiven, sterren en planeten. 

Het schaatsen gaat per rondje beter. Na een uur is de eerste stramheid er vanaf. Dat wordt morgen genieten. Ik doe nog een mailtje uit: wie komt er op mijn Nieuwe Diep schaatsen, maar de mensen hebben al andere plannen.

Geen opmerkingen: