zaterdag 25 februari 2012

Katten schilderen

Vinnie gaat verhuizen en heeft nog 100-en boeken die niet mee kunnen naar zijn nieuwe thuis. Hij houdt een Bye-Bye-Vinkenstraat-Party, waarbij al zijn vrienden het dringend verzoek krijgen om een flinke stapel boeken mee naar huis te nemen. Ik vind het op zich een goed idee maar verzet mij toch, want ik heb al zoveel boeken. Ik ga echter om voor 'Why paint cats. The ethics of feline aestetics'. Dit is zo idioot, dit mag mee. De foto's zijn heel heel heel erg grappig en de tekst is niet te plaatsen. Ze leiden zo af van de tekst, die stoort me niet.

Het is satíre, concludeert Bobby in de bus terug.

Er is zelfs een Wikipedia-lemma over het boek. Dat mensen buiten Nieuw Zeeland de grap niet vatten en het kopen om te weten te komen hoe je je kat schildert of om over de ethische kant van de zaak te weten.

Het is jammer maar waar, maar de zo verpletterend grappig geschilderde katten zijn slechts gefotoshopt...
Wie wil kijken kijke hier!

Geen opmerkingen: