zondag 11 maart 2012

Gepiept

Zolang ik mij herinner heb ik mijn Belastingaangifte door een accountant laten doen. Het was aan het begin van het jaar altijd papieren verzamelen, kopiëren en naar de accountant verzenden. Voor maart. Bobby zegt al een tijdje: Doe het toch zélf! Er zijn een paar dingen in het leven die je zelf moet kunnen, vindt hij, banden plakken en de belastingaangifte.

Ik geef toe: ik heb geen eigen woning meer, geen fiscaal partner, geen in- of uitwonende kinderen, geen studiekosten, geen speciale zorgkosten, alleen maar salaris en een huurhuis. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik besluit dan ook maar all the way te gaan en het invullen online en met DiGiD te doen.

Wat kan een mens tegen dingen opzien. Maar het moet het vóór Venetië. Het is in tien minuten gepiept.

Geen opmerkingen: