zondag 8 september 2013

Gadogado

'Wat kook jij vandaag', vraag ik Zus4. Ook al woont ze ver weg, we kunnen heel goed over dagelijkse dingen beppen. Zij kookt hachee, vertelt ze en stinkt naar uien, as we speak. 'O, lekker!' zeg ik, 'hachee! Ik kook gadogado.' 'O, lekker!' zegt ze, 'gadogado, wat heb ik daar zin in, gadogado. Dat hebben wij hier in Duitsland niet.' 'Wat een onzin', reageer ik hartelijk, 'ik heb het gewoon uit de Allerhande. Kijk maar op de site van AH.'

Voor 2 personen: witte rijst, 2 eieren, sperziebonen, komkommer. Kipblokjes, paprika,  worteltjes, satésaus - die kun je gewoon van pindakaas maken. Dat hebben ze allemaal in Duitsland ook.

En dan kun je er natuurlijk ook nog kroepoek en gebakken uitjes bij serveren, en misschien hebben ze dat niet in Duitsland. Maar zonder is het ook lekker.

Geen opmerkingen: