zaterdag 28 september 2013

Shoppen

Ik weet niet wat het is, maar zodra ik in een provincieplaats ben slaat het shoppingvirus toe. Zo loop ik door de winkelstraat te Heerenveen en koop ik twee paar enkellaarsjes bij Ziengs. 'Ik hou van Ziengs', klep ik tegen de ondernemer, 'die hebben we niet in Amsterdam en Utrecht.' Wel in Hoofddorp, weet hij. 

Dan stap ik de Didi binnen vanwege een prachtig colbertje en een vest. Bijna koop ik ook nog een jas. Het komt gewoon, zeg ik tegen deze verkoopster, omdat ik weer een beetje slanker ben geworden en steeds ijdeler word. In de Didi roep ik uit: 'Ik kan de L weer aan in plaats van de XL!' De (zelf XL) verkoopster ziet onmiddellijk de verkooppotentie van die uitroep en doet haar best me nóg gelukkiger te maken door me in maatje M te proppen. Dat toch nog maar niet.


Ik mag wel vaker naar Heerenveen komen, zeggen ze.

Geen opmerkingen: