maandag 30 september 2013

Ovenschotel

Het koken is er door alle festiviteiten de laatste maand aardig bij ingeschoten. En dat terwijl koken zo gelukkig maakt. Vanwege de vele afleveringen die we zaterdag en zondag van 'The Killing' kijken doe ik het dit weekend met wat nog in de koelkast ligt.

Zo kom ik op een recept uit het prachtige kookboekje 'Le Creuset Ovenschotels. Ik kocht het ooit voor de mooi. En vanwege de Le Creuset-potten en -pannen die ik jaren geleden alweer van Bobby kreeg om mijn keukenuitzet te verfraaien. 

Er staan veel mij te bijzondere recepten in, met soorten vlees die ik nooit koop, maar dit recept bevalt mij goed. En eenvoudig! Uitje en kabeljauwtje in een ovenschotel, half uurtje, dan daarop cherrytomaatjes en dan aardappelpuree met nootmuskaat en kaas op. Dat alles nog een kwartiertje in de oven. Mmm.

Geen opmerkingen: