zondag 15 september 2013

Stil

Ben jij spiritueel? vraagt Casper een beetje ongelovig als ik hem mijn kapelletje laat zien. Zijn moeder is spiritueel, geloof ik. 'Nee,' antwoord ik een beetje ontwijkend, ' ik lig hier lekker naar muziek te luisteren als het me een beetje over de schoenen loopt.'. Wat wel klopt. 

Voor jongeren wil ik geloof ik liever een mens zijn die naar Paradiso en het Bimhuis gaat dan iets vagigs als 'spiritueel'. zoals hun moeders. Hij bekijkt mijn spirituele boekenkast en denkt er het zijne van.

Hij komt langs omdat er net vandaag geen trein naar Enkhuizen gaat, waar ons dagje uit begint en eindigt. Werken aan het spoor. Dus rijden RoRo7 en Casper in mijn bolide mee.

Het is zo heilzaam in het kapelletje. Hoe kan ik dat er toch bij in laten schieten? Al dat Bimhuis en Paradiso maakt dat je op den duur oververmoeid en wel gaat  snauwen tegen wie het niet verdiend hebben. Ik weet het maar moet het steeds weer ontdekken. Van in het kapelletje liggen word je veel zachter en aardiger.

Vandaag speel ik er het Hilliard Ensemble.

Geen opmerkingen: