woensdag 18 september 2013

Film

Heb me begin deze week bij wijze van experiment geabonneerd op Netflix dat deze week in Nederland van start is gegaan. Het is  een soort Spotify voor speelfilms. Voor 7,99 € kun je oneindig veel films zien. Streaming. Ik ben er nog niet achter of je tijdelijk een film kunt downloaden voor momenten dat er geen wifi voorhanden is. De eerste maand is gratis. Ik ga al jaren bijna niet meer naar de bioscoop omdat het niet meer in het leven past. De afstand, de tijden. Toen ik de Jordaan woonde had ik een Cineville-pas, daar kon ik lopend naar Cinecenter. Nu kijk ik soms een dvd, soms een film op tv, en soms een serie. Met Bobby ben ik aan The Killing begonnen.

Nu kan ik misschien weer een beetje terug naar de films. Op Netflix heb ik al twee films gekeken, op de iPad, films die ik nooit in de bioscoop zou bekijken.  Er zitten nog helemaal niet zoveel films op. Diep, diep in de nacht lig ik ineens 'Komt een vrouw bij de dokter' te kijken, de film naar het boek van Kluun, dat ik indertijd zo afschuwelijk vond dat ik het niet wilde uitlezen. Nu blijkt het een ontroerend verhaal.

Geen opmerkingen: