zaterdag 23 november 2013

Kneus

Ik heb ineens een gekneusde rib. Hoe komt een mens in godsnaam aan een gekneusde rib? Ik weet het niet, maar ik word wakker, kan niet overeind komen en weet onmiddellijk: Dit is een gekneusde rib. Au.

Ik leer er al een beetje mee leven. Ik kan beter rechtop zitten en lopen dan liggen, op de bank hangen, lachen, hoesten. Die laatste dingen gaan niet. De blessure zit links, maar in de auto schakelen - met rechts - doet onbegrijpelijk pijn. Dokter, als ik híer druk doet het dáár pijn.

Je kan niet op je rug liggen maar moet op je zij, en wel op je zére kant van de borstkas. Dat lees ik in de instructies op internet en dat heb ik zelf ook al ontdekt. Het is heel lastig uit bed klimmen.

Wonderlijk genoeg word ik er tamelijk actief van, want liggen / hangen is een crime. Op internet leer ik ook dat genezing wel eens wéken kan duren. Een roze pil Ibuprofen doet wonderen.

Geen opmerkingen: