dinsdag 19 november 2013

Tantes

Er blijkt afgelopen zondag nóg een tante te zijn overleden. Tante L, de zus van Vati. Haar overlijdensadvertentie staat vandaag  - nota bene pal naast die van Tante H. - in het Nederlands Dagblad. Via mijn een half jaar geleden via Facebook opgeduikelde Neef Johan komt de boodschap tot mij. Die had het van zijn Nederlands Dagblad  lezende schoonvader. De roots. Wie leest er nog Nederlands Dagblad

Er komt meteen een familiale e-mailstroom op gang. Wie weet wat, wie heeft wat ontvangen en wie heeft wie al gesproken? Wie gaat vrijdag naar Coevorden? Wie gaat zaterdag naar Arnhem?

De tantes. Ik had er heel veel en ik heb er steeds minder. Deze twee waren allebei al heel oud en al heel lang ziek. Ik heb ze niet veel bezocht in mijn leven. Toch waren ze een anker. Ze vulden de werkelijkheid en de verhalen van Mutti: de tantes. Deze twee hadden allebei nog een zorgzame echtgenoot.

Geen opmerkingen: