maandag 25 november 2013

Muis over de vloer

Het is geen wereldnieuws, maar toch: ik heb een muis in huis. En ik heb hele erge muizenangst. Dode muizen vind ik nog erger dan levende muizen. Hij is denk ik via het balkon binnen gekomen. 

Je hoort hem 's nachts scharrelen en knagen en 's morgens liggen er wel 5 piepkleine muizenkeuteltjes op en rond het aanrecht. Hoe graag ik het ook verdring: ik kan er niet omheen: ik heb een muis.

Dus op zoek geweest maar een 'muisvriendelijke' muizenval, maar die is niet te krijgen, niet bij de Praxis, niet bij de Gamma en niet bij de ijzerwarenwinkel in de Sumatrastraat. Nu stuurt Bobby me een sms'je, dat hij een cadeautje voor me heeft: een muisvriendelijke muizenval. Zijn nichtje Jeske complimenteerde hem al eerder met zijn cadeaukeuzes: 'Oom Rob, u weet precies wat  een meisje wil.' 

Moet ik er gauw weer een plaatje bij zoeken. Durf ik straks met al die muisangst van mij dit ding aan te pakken?

Geen opmerkingen: