zondag 24 november 2013

Keukenprinsesje

Neef Kwak uit Mecklenburg Vorpommern houdt nogal van koken en dat stimuleer ik graag. Als boerenzoon houdt hij van eenvoudige ingrediënten.

Af en toe stuur ik ter inspiratie een eenvoudig heerlijk recept uit de Allerhande. Laatst was dat een kapucijnerschotel met spekjes, bloemkool en piccalilly. Maar in Duitsland zou geen piccalily bestaan. Vandaag stuur ik de 'aardappelparten en kaneelkip', de ovenschotel die ik gisteren gemaakt heb. Ik hoop dat die aanslaat, maar misschien hebben ze ook geen rucola daar. 

Het is weer heel erg keukentijd. En dus maak ik na het ontbijt maar weer eens een pot mangochutney. 'Vind ik ook echt wat voor Neef Kwak,' zeg ik. Maar volgens Zus4 zijn er ook geen mango's te koop in Mecklenburg. Vandaag heb ik geen walnoten in huis en gebruik ik pistachenoten en pijnboompitten. En in plaats van de rozijnen doe ik cranberrybessen. Het wordt vast weer verrukkelijk.

Geen opmerkingen: