donderdag 7 november 2013

Oranje Blanje Bleu











Wie van de drie gaat het worden? De argumenten van mijn persoonlijke lezerspanel:

- Bláuwpaars! Want? 'Ik ben een blauwtje van jongs af aan. Het meest mysterieus, wel aanwezig, water als bron. Het is een mooie kleur blauw omdat er iets paarsigs in zit. Heelal, verbinding  water en hemel en de diepte van blauw water en het heelal is onkenbaar en verwijst daarmee naar het mysterie van leven. Dat zijn bij mij associaties met blauw. De lichte kleur is te braaf en rood vind ik minder passend bij rust als thema. Rood activeert.' en: 'Ik heb op de FMA geleerd dat rood niet koopt. Ik vind de blauwe  het mooist, misschien dan jouw naam en ondertitel in wit. Jouw naam schreefloos en geplaatst zoals in het rode omslag.'

- Rood! Want? 'Om de kleur, het vuur en de passie die eruit spat en de eenvoud en rust van alle letters/regels op één lijn!'

- Wit! Want? 'Want het gaat over rust en sereniteit en stilte.'

De redactrice: 'Wij hebben hier ook voorkeur voor het paarsblauw. Dat straalt rust uit, én levensvreugde. Ik heb het idee dat in die versie de tekening mooi naar voren komt.'

Van elk argument raak ik geheel van slag.

Geen opmerkingen: