woensdag 21 mei 2014

An die Freundschaft

Het feestje straks wordt denk ik een ode aan de vriendschap. Aan de getuigen. Deze foto is van 1978, ofzo. Toen hadden we de leeftijd van onze stagiaires nu. Vrienden voor het leven. Nu zijn wij ruim twee keer - zo niet bijna drie keer - zo oud als zij. De foto rechts was in de keuken van het studentenhuis bij Ytje waar ook Hani501 woonde. Ytje en ik waren net terug van een vakantie naar Wales.

Ik heb een tijdje legerkleding uit de dump gedragen, herinner ik me nu. Of ik toen op enigerlei wijze militant was? Dat geloof ik niet.

De foto van Will (links) stamt uit circa 1987. Die is genomen in De Balie. We hadden een feestje ter oprichting van Surplus Vrouwenboekenkrant. Een gloriemoment uit mijn leven. Je maakte maar weinig foto's met je vriend(in)nen.

Geen opmerkingen: