dinsdag 13 mei 2014

Grachtenpanden

Er is weer groot nieuws op handen over een reorganisatie. Ik mag tussen 15.30 en 16,15u opdraven om mij de achtergron en de overwegingen en de impact van alle keuzes door drie personages met ego's te laten uitleggen.  Dat hebben zij zo bedacht en geregisseerd. Normaal doe ik minstens anderhalf uur met één persoon. Herengracht. Laatst vroeg iemand of ik geen persiflages kon gaan schrijven over wat ik zoal meemaak. Het leent zich er wel voor. 

Ik ben zo geconcentreerd om in die drie kwartier tijd voldoende relevante tekst te vergaren dat ik vergeet een foto te schieten van de drie. Nu opent de opperdirecteur: 'Laten we vooraf dit afspreken dat je een achtergrondverhaal schrijft waarbij je ons niet citeert. Zodat we openhartig vanuit de volheid van ons hart kunnen spreken.' 

Ze doen hun uiterste best te charmeren en te overtuigen. Nooit komen ze aan de telefoon. Nooit willen ze praten. En nu dit. Er is geen tijd voor social talk. En na 40 minuten is het alweer voorbij.na mij de NRC

Thuis aan de computer duizelt het me helemaal, het idee dat je een 'achtergrondverhaal' zou kunnen schrijven op grond van dit. Benieuwd wat de NRC hiervan bakt morgen.

Geen opmerkingen: