dinsdag 10 februari 2015

Frau und Friseur

GeIk ben toch niet helemaal tevreden over de krul en ga terug naar Tony de kapper. De kuif krult niet mooi, zeg ik. Logisch, vindt Tony, want dat haar daar is lang en zwaar. Als de kuif korter zou zijn, dan zou die harder krullen. Knip er dan wat af, zeg ik. Nee, weigert hij, die kuif, dat is juist zo leuk aan jouw kapsel. Wie mooi wil zijn moet lijden. Ik moet dan maar een beetje lijden onder mijn kuif. Desnoods doe ik er op mijn werk een speldje in - hij spreekt het uit als 'spééldje' - dat het niet voor mijn ogen valt. En knijpen, je moet in je haar knijpen, dan komt de krul weer terug.

Heb je veel reacties gehad op je haar, vraagt hij nog. Nee, antwoord ik, de mensen zien het niet, want het zit weer zoals het zit en zoals het moet zitten.

Dit was allemaal vrijdag. 

Nu stuurt hij me om 22.59 uur een berichtje of mijn krul nog goed zit. Ik heb inmiddels een paar flessen schuim voor de Perfecte Krul gekocht. Dat helpt ook alweer een beetje, antwoord ik. Ik krijg een vette 'like' terug. Frau und Friseur..

Geen opmerkingen: