woensdag 11 februari 2015

Heddy Lester

Ik kijk naar het programma 'Ali B. Op Volle Toeren' die met zijn rap-vrienden oudere Nederlandse artiesten opzoekt en een muzikale uitwisseling. De vorige keer dat ik het zag was het met Rick de Leeuw, nu is het Heddy Lester. Niemand van die jongens heeft ooit van zangeres Heddy Lester en haar broer de componist Frank Affolter gehoord, of van het liedje 'De Mallemolen van het leven'. En op hun beurt hebben Heddy en Frank natuurlijk ook niet van die rappers gehoord. Wat een ontzettend leuke uitzending weer!

Ik heb mooie herinneringen aan Heddy Lester en Frank Affolter. Ik denk dat ik in 1981 in Amsterdam kwam wonen en Hani501 gingen graag uit naar theater en cabaret-achtigen. In een van de Leidsedwarsstraten ontdekten we een soort theaterrestaurant met roze chique inrichting waar die twee optraden. Iboya heette dat, er kwamen veel Surinamers en ZuidAmerikanan. Salsa. Niet helemaal ons soort uitspanning, maar het was heel indrukwekkend prachtig. Het restaurant was van hun ouders. Ze waren zó goed en ze braken maar niet door.

Nu is ze 64.


Geen opmerkingen: