vrijdag 20 februari 2015

Nieuwe brillen

De brillenwinkel belt dat de brillen klaar zijn. Dus ik Utrecht te voet. Het regent en het is koud, dat is op de fiets nog erger dan te voet.

Drie brillen beoordelen, dat valt niet mede. Had ik me niets bij voorgesteld. Staat-ie? Zijn de glazen goed? Zit-ie goed? En dat keer drie. Een van de drie is een multifocale leesbril, maar welke was dat ook alweer? De verkoopster is alleen geïnteresseerd in zit-ie-goed? Voor mij is dat de láátste vraag. Ik besluit Ze maar goed te keuren.

Dan doe ik een rondje singels met een nieuwe bril op. De randloze. Het is bekend: met een bril op in de regen zie je geen flikker. De enige oplossing is bril àf. Zucht.

'En???' vraag ik. 'Nou???' 'Ja...' zegt Bobby weifelend, 'ja... Het is een ander concept, maar het kan ook...' Laten we dit maar als een compliment opvatten.

Geen opmerkingen: