zondag 1 februari 2015

Gagelbos

Aan de noordkant van Utrecht is een nieuw natuurgebied/park dat aangelegd is in een oude polder. Eigenlijk zijn er van drie aangrenzende rechthoekige polders de twee buitenste als park in gebruik, maar de middelste is neem ik aan van een koppige boer die zijn land niet wil verkopen. 

Het is er moeilijk terechtkomen. Je hebt de rondweg van Utrecht Noord de Zuilense Ring, en parallel daaraan de Gageldijk. Het is erg ingewikkeld om met de auto van de Zuilense Ring een afslag naar de Gageldijk te vinden en een weggetje naar een parkeerplaats bij het park. Bewegwijzering naar parkeerplaatsen ontbreekt ten enen male.

Maar koppig als ik ben  rijd ik net zo lang rondjes tot ik de gevonden heb. Want dit park zou straks wel eens een van de wandeldoelen worden. 

Het is niet direct gezellig. Het is erg rechtlijnig van opzet. Verre uitzichten, prachtige luchten, dat zeker. Maar ik houd toch meer van kronkelpaden. En horeca vind je er ook niet. 

Geen opmerkingen: