zaterdag 1 augustus 2015

Be still my heart

Bobby is uit logeren en voor het eerst ben ik een nacht alleen in het nieuwe huis. Het begint wat onrustig, wat zal ik doen, hoe zal het voelen, vind ik het eng? In dat licht zet ik muziek op van de Noorse jazz-zangeres Silje Nergaard, te beginnen bij het nummer 'Be still my heart'. Wat ik ook heel leuk vind is 'Two sleepy people'.

Het is helemaal niet eng. Het is een feest om te tekenen met luid de muziek van de zangeres aan. Twee versies.

Deze muziek heb ik ooit leren kennen van een hele leuke Noorse barvrouw in café De Huyschkamer in de Utrechtsestraat in Amsterdam. Toen we nog op het Frederiksplein werkten. Wat draai je toch voor mooie muziek?!? vroeg ik. Silje Nergaard, zei ze. Op mijn verzoek schreef ze de naam voor me op een briefje.

Silje Nergaard is heel beroemd in Noorwegen en af en toe treedt ze op op het North Sea Jazz Festival. Ze heeft al eens een Edison gewonnen en een Grammy nominatie. Dus misschien heeft u van haar gehoord.




Geen opmerkingen: