Utrechtse klantgerichtheid nader onderzocht. Je moet je stad ook beter leren kennen door overal naar binnen te lopen. Dan bouw je geschiedenis met de stad op.
Eerst denk ik nog even: zal ik een dagje naar Keulen? Of Brussel? Leen gaat tenslotte elke maand naar Parijs op en neer. Maar ik heb ook een rijtje uitstelklusjes die wel eens mogen. Behalve het rijbewijs is dat ook het inlijsten van een poster voor mijn kamer. Die kocht ik afgelopen najaar in Bad Neuenahr en ik vind hem nog steeds erg leuk. Een vrouw zit op een lekkere bank te lezen, de kamer is een warme sfeervolle rustige ruimte, en buiten het raam is de boze buitenwereld met enge monsters en spoken.
Ik heb de firma Catch als mijn Utrechtse lijstenmaker gekozen. Hun lijst om de Jazzposter boven de piano oogst lof alom. Sta ik daar om kwart over tien op de stoep, toch niet al te vroeg, is de winkel nog dicht. Met viltstift staat op een A4 geschreven: Sorry, we zijn dicht. Ik denk onmiddellijk aan ziekte of dood. Maar ergens in een hoekje van het raam staat dat ze dagelijks vanaf 11 uur open zijn. Dat is ruim drie kwartier de tijd stukslaan.
Als ik de lijstenmaker dat om half twaalf vertel reageert-ie verrast: 'Maar je kunt altijd aanbellen als de deur dicht is. We zijn vanaf 08 uur hier.' Alsof ik dat kan verzinnen bij de mededeling dat ze dicht zijn. Dat is een geheel nieuwe gedachte voor hem. 'Ik zal het er eens bij zetten.'
Vandaag leer ik ook dat Bus 2 vanaf Utrecht CS regelrecht naar Catch rijdt. 'Museumkwartier' staat op die bus.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten