maandag 29 februari 2016

Memories

Wat een dag weer. G.'s vader is overleden. Vorige week. Plotseling. Vandaag is de afscheidsplechtigheid - te Assen - en het condoleren - aan het Paterswoldse Meer. Wat ben ik daar lang niet geweest. Wat een herinneringen heb ik daar liggen. Zo mooi is het daar. 

Ik ben er met een groepje Utrechters. Die zijn helemaal flabbergasted van de schoonheid van het Paterswoldse Meer. Waarom ben je ooit weggegaan uit Groningen, vraagt Bobby. Waarom heb je dit ingeruild voor Amsterdam? Ja dat weet ik nog goed. Maar dat vertel ik nu even niet. Het waren niet zulke beste tijden toen, daar, begin jaren tachtig. Het was een beetje crisis en ik had behoefte aan uithuilen en opnieuw beginnen. En ik dacht: Amsterdam. If I can make it there, I'll make it everywhere. Dat heeft goed uitgepakt. Ik zei altijd: En ik ben er nooit meer weggegaan. 

Geen opmerkingen: