dinsdag 16 februari 2016

Werkdag

Ik ga naar Antwerpen om een interview te doen. Officieel is het ruim anderhalf uur rijden, maar voor de zekerheid vertrek al om half negen, een uur extra. Just in case. Dat uur extra heb ik helemaal nodig.

Het is raar om twee uur met een Belg te praten en uren later je naar je aantekeningen te staren. Natuurlijk had ik ook wel in Antwerpen willen blijven, maar nog liever wil ik mijn aantekeningen uitschrijven. Hélp. 

Om vijf uur ben ik weer thuis. Bijna alles wat er in mijn aantekeningen staat moet ik googelen. België is echt een ander land. En een andere taal. En andere schrijvers. En andere nieuwslezers. Nieuws-ankers heten die daar. Ik denk 'anchor', maar nee, 'anker'.

Om 22 uur zijn de aantekeningen uitgetikt. 2600 woorden. Daar moet een stuk van te maken zijn. Dat moet dan maar donderdag. Eerst een aflevering Dokter Deen. Wat een dag. Was dit nu leuk? 

Bobby bestudeert onderwijl in zijn Man Cave de instructies van de kettingzaag. Dat Moment komt steeds dichterbij. Zaterdag.

Geen opmerkingen: