dinsdag 17 maart 2020

Het hamsteren

Al bijna een week is het aan de gang en ik doe nog steeds niet mee, ik voel mij er mijlenver boven staan, dat hamsteren. Maar in die almaar lege AH van ons is heel veel niet te koop. Zoals Wc-papier, keukenrollen, paracetamol, Becel margarine, zonnebloemolie, Fairtrade filterkoffie, vuilniszakken, om maar wat te noemen. die dingen zijn of raken op in ons huishouden. Mijn policy is altijd geweest: elke dag dat kopen wat je die dag nodig hebt.

De rest van de boodschappen lukt tot nu toe wel, omdat we ook naar de bakker, de Turkse groenteboer en de kaaskraam op de zaterdagmarkt gaan. De verkoopster achter de servicebalie van AH vertelde vanmiddag aan Bobby dat ze een paar keer per dag de vakken bijvullen maar dat het maar doorgaat, dat hamsteren. Je zou zeggen: op enig moment zijn al die voorraadkasten van die hamsteraars wel eens vol en dan houdt het op, maar als zo doorgaat moeten we ook maar eens gaan hamsteren.

Dus vanavond probeer ik die producten online te bestellen, maar dat blijkt helemaal niet te kunnen. Als je eenmaal je virtuele winkelmandje vol hebt en je wilt tot werkelijk bestellen overgaan, dan moet je een bezorgmoment kiezen, en dat lukt niet want die zijn de komende weken alle momenten vol. Wat een waanzin. Ik ben natuurlijk niet de enige die dit bedenkt.

Misschien moet ik maar eens gaan kijken bij de Plus of de Boni aan de Straatweg. Zou het daar anders zijn?

Geen opmerkingen: