woensdag 18 maart 2020

‘Dit is voor mijn schoondochter’

Ik denk: ik ga maar ‘s morgens vroeg boodschappen doen, en ik vind gelukkig verse zalm, karnemelk, koffie, thee, ik blij, maar nog steeds geen boter en zonnebloemolie, en geen wc-papier en keukenrol en paracetamol. Voor dat laatste kan ik nog even naar Kruidvat. 

Dat heb ik geweten. Die héle winkel staat propvol mensen al vóór openingstijd (09 uur). Wánt: Kruitvat heeft wc-papier, keukenrol en paracetamol. Het zijn allemaal Zuilenezen. Type ikke-ikke-ikke. Er is onlangs een tv-serie over Typisch Zuilen geweest, nou ze hadden híer moeten filmen. Al die dames met tien doosjes paracetamol, ‘Nee ik doe niet aan hamsteren, dit is voor mijn schoondochter.’ Van schrik neem ik ook maar drie doosjes paracetamol. Omdat het kan.

En daar loop ik dan over straat met een tas vol etenswaren en wc-papier, niet meer te onderscheiden van de rest.

Geen opmerkingen: