vrijdag 19 juni 2020

Ayurvedisch

Op de fiets langs een landelijk weggetje zien we een huisje met in de tuin een bord: WelkomWellness. Om de beurt mogen we zeggen wat we graag willen. Bobby wil graag Wellness. Op de site zien we dat voormalig thuiszorgmedewerkster Alie allerlei soorten massage aanbiedt. Daartoe heeft ze achter haar huis een unit gebouwd. We bellen haar en ze heeft plek. Bobby kiest de Ayurvedische massage. Hij weet niet wat het is en ik heb ook geen idee, krijg allemaal associaties met kerrie en kip tandoori, maar dan doe ik die ook. (Ben ik wel lief genoeg, denk ik onmiddellijk, dat hij zich door een Alie wil laten beknijpen? Maar daar gaat het natuurlijk niet over. Ik kan echt niet een uur masseren en ik weet: het is heerlijk.)

Dat brengt mij naar mijn massage-verleden dat niet zo indrukwekkend is. Vandaar dat ik me alle massages nog heen goed herinner. Ooit onderging ik een uur een spirituele ontspanningsmassage in Hotel Ambassade in Amsterdam (bij de afdeling Koan Floating) en dat was de verrukkelijkste ervaring ooit. Allemaal rode oranje en gele doeken en veel warme geurende oliën. Een hunk die me masseerde. Een Thaise massage op het strand van Bali (1994), Turkse massages in gamma’s te Istanbul (1995) en een Chinese massage op het strand van Samos (2003). Stoelmassages met Hannah op het Frederiksplein (2001-2002). Een combinatie van sihatsu en cranioscraal bij Jasmien (2009). En een ‘therapeutische’ massage in Utrecht (2018), want dan vergoedde de zorgverzekering het, maar ik moest daar steeds praten over hoe-het-ging en daar had ik niet zo’n zin in. En nu dus WelkomWellness bij Alie te Noordwijk (Gr.)

De unit van Alie is wat prozaïscher dan die luxe massage-afdeling van het Ambassade Hotel, maar de behandeling is vast verrukkelijk..

Geen opmerkingen: