vrijdag 12 juni 2020

Auntie (4)

Terwijl Auntie haar beker bouillon opslurpt en zich omstandig verexcuseert dat ze ons niets kan aanbieden zeg ik dat dat niet hoeft en dat wij thuis gaan koken. 'O ja?!?' zegt ze, 'Gaan jullie zelf koken? O wat gún ik jullie dat. Dat gún ik jullie echt.'  

Auntie is de oudere zus van wijlen Schoonmama. Ik kende haar niet maar ik ben nu al haast net zo dol op haar als ik op Schoonmama was. Zo enthousiast als ze is. Ze is wel erg in de war. Nu denkt ze dat ze helemaal alleen in een verder verlaten pand woont.

Ik heb weer een smaakvolle traybake gevonden, met chorizo en garnalen. Het is met zoete aardappelen, die zijn sneller gaar dan krieltjes. En omdat ik weet dat sommige lieve lezertjes van mijn blog koken, wil ik jullie deze niet onthouden. Ik gún het jullie. Niet erg vegetarisch, dit recept.

Geen opmerkingen: