woensdag 3 juni 2020

Op terras

Wat heb ik toch een vooroordelen tegen de binnenstad van Utrecht. Het enige wat ik denk is Vol-vol-vol. Dat ís soms ook zo, maar er zijn ook uitzonderingen. Daar kan ik wellicht op leren focussen. 

Veel winkelstraten inde Utrechtse binnenstad zijn zo smal dat het voetgangersgebied nu is uitgebreid (ook geen fietsen meer) en er is eenrichtingsverkeer voor voetgangers uitgezet. Ook heeft de gemeente de horeca toestemming gegeven om de terrassen uit te breiden. Dus het trekt me allemaal niet. Mijn favoriete terrassen zijn in onze wijk Zuilen waar licht lucht en ruimte is.

Maar K. nodigt me uit voor een thee bij lunchroom & Zweedse bakkerij Broodnodig op de Mariaplaats. Zij gaat daar elke zaterdagochtend koffiedrinken nadat ze naar de markt is geweest. Nu met die overvloedige zon is het eigenlijk ideaal. Er zijn bomen, dus is het schaduwrijk, en op het plein zijn nu extra tafeltjes neergezet. De terrassen zijn ruim opgezet. Heel prettig en gezellig eigenlijk wel, en je kan er gewoon met de fiets komen. Je hoeft niet te reserveren en er staat geen rij wachtenden voor u. Mijn enige kritiekpuntje is dat ze bedacht hebben dat we met een QR-code op de telefoon moeten bestellen en dat roept zoveel vragen op dat de bediening in plaats van één keer bij je te komen om de bestelling op te nemen nu drie keer moet komen om het uit te leggen en voor te doen. 

Nu nog een terras aan een grasveld of aan een water vinden. 

Geen opmerkingen: