dinsdag 23 juni 2020

Botshol

Wat zal ik morgen eens gaan doen, somberde ik gisteravond, na een volle dag waarin ik een artikel had geschreven, twee wassen gedraaid, onkruid gewied, groenten geoogst, drie gangen gekookt. En toen appte om half elf ‘s avonds Reenske of we zouden wandelen. Jaaa! 

Het wordt Botshol, waar ik al eerder was dit jaar maar je mocht er toen niet in tot half juni vanwege het broedseizoen. 

Met de bolide haal ik Reenske van station Abcoude en we parkeren bij Jachthaven Bon aan de het riviertje de Winkel aan de Noordzijde van de Vinkeveense plassen. Decennia geleden alweer had zij verkering met iemand met een boot daar. Dus er liggen allemaal herinneringen, inclusief een kat die in de weilanden verdween.

De eerste helft van de wandeling gaat langs een geasfalteerd dijkweggetje langs Winkel, Waver en Angstel, met redelijk wat fietsers, maar dan geraken we tussen de eenden, ganzen en kikkers. 



Geen opmerkingen: