woensdag 3 februari 2021

November 2013

De tekening van het Haflinger paard heb ik ook op Instagram gedeeld en Vinnie heeft ‘m daar geliked. Vinnie was mijn geweldige collega gedurende ruim tien jaar, misschien wel langer. En zo popt door die like deze foto op in mijn herinnering. En dit moment. 

Het was toen wij redactie hielden op het Amstel Business Park. Dat was een redelijk goeie periode ná de periode Capelle aan den IJssel. En vóór Bunnik. Terug naar de basis. We konden weer op de fiets naar het werk. Van wanneer zou die foto zijn? Ik vind ‘m terug in de cloud en in de metadata lees ik 7 november 2013.

Ik app Vinnie. Dat heb ik al jaren niet gedaan. De periode van het werk heb ik een beetje afgesloten. Das war einmal. Vinnie heeft nu een eigen boekhandel, in Haarlem. Heel trots op hem. ‘Ik ben nu een echte mopperende boekhandelaar’, meldt hij. ‘Nu mogen de mensen vanaf volgende week de boeken afhalen, maar wat een regels!’ 

Vinnie herinnert zich de foto, noch het fotomomentje noch het boek. Maar vindt het wel erg leuk. 

Geen opmerkingen: