vrijdag 26 februari 2021

Knetterkatholiek

Te Warfhuizen staat een oud hervormd kerkje dat geheel verwaarloosd was en twintig jaar geleden opgekocht door katholieken, die het weer volgehangen hebben met katholieke parafernalia. Er is een kluizenaar gaan wonen - pater Hugo - en sinds er in 2003 een beroemd Spaans Mariabeeld is komen te hangen is het een bedevaartsoord geworden, geheten De Kluizenarij Onze Lieve Vrouwe van de Besloten Tuin. Drukbezocht zelfs. Er worden ook processies gelopen. Ik zou er wat voor over hebben om zo’n mooi kapelletje om de hoek te hebben. Ik een beetje zoeken, u kent me, en nu blijkt pater Hugo net als ik geboren te zijn in Emmen, en op enig moment gegrepen door het katholicisme. 

De ex-voorzitster en ik gaan in het kerkje neuzen en dan komt net pater Hugo naar buiten om te kijken of er post is.  

Geen opmerkingen: