vrijdag 19 februari 2021

Klokjes!

De lente lonkt. Even met de bolide wat sneeuwklokjes halen. Bij het tuincentrum even verderop in Maarssen verkopen ze bij de voordeur bossen bloemen en bloembolletjes. Tot vorige week kon ik mij niet voorstellen dat ik ooit weer zou tuinieren, zo koud, nat en akelig was het buiten, en nu heb ik er ineens zin in. Het kan verkeren. 

In het ‘bloemenlint’ in het park voor ons huis komen de krokusjes al op: geel en paars. Bij sommige mensen zie ik sneeuwklokjes in de tuintjes. 

Zelf moet ik eerst maar eens puinruimen in de tuin. Oud blad weg, mos weg, gras weg. Misschien zie je dan bloembollen opkomen. Ik heb al een paar achtereenvolgende februari’s sneeuwklokjes geplant. Maar waar ook alweer? Afgelopen december heb ik nul bloembollen geplant. Ben benieuwd wat er boven komt.

Geen opmerkingen: