zondag 28 februari 2021

Moestuinaarde

Omdat het zo zonnig is er ineens veel reuring onder de moestuinierders in de straat. Het gaat kriebelen, heet dat. Bram heeft bedacht zijn bakken systematischer en deskundiger aan te gaan pakken in plaats van maar-wat-doen en hij is dat begonnen met professionele moestuinaarde. Die gaat hij bestellen. Wie of er mee wil doen. Er is best wat interesse. Ik bestel ook twee zakken van 100 lt. 

Er zijn nieuwe bewoners in de straat gekomen die ook graag een bak willen, dus die heb ik alles verteld. Onze geschiedenis en onze gewoonten. Nu heeft zich alweer een jong stel gemeld van een straat verderop. Door de ommetjes die de mensen in deze tijd maken komen er veel mensen door ons plantsoen en dromen van een eigen moestuin(bak) hoort daarbij. Ik vind het geweldig leuk. Dan voeg ik ze toe aan de groepsapp, en dan gaan ze vragen: heeft er iemand tips, maar die heeft niemand, dus dat bloedt dan een beetje dood. De mensen denken dat een moestuin saamhorigheid is, maar de meeste moestuinierders zijn einzelgängers. Het is een harde leerschool: je moet het helemaal zelf doen.

Ik raad de nieuwe tuinierders meestal Jelle’s Makkelijke Moestuin aan, app en nieuwsbrief.

Geen opmerkingen: